استفاده از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری خانواده ها 

استفاده از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری خانواده ها 

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰
حجت الاسلام کرمی از برگزاری مشترک این کارگاه برای ۵۰ نفر از مبلغین برادر و خواهر خبر داد و گفت: تلاش می شود از منبر مساجد برای تشویق فرزندآوری استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: این کارگاه برای 50 نفر مبلغین و مبلغات سطح استان زنجان به صورت مشترک توسط اداره کل اوقاف و تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: این کارگاه دومین کارگاه در ماه جاری می باشد و  کارگاه قبلی با همین موضوع در 11 دی ماه در حسینیه اعظم زنجان برای 60 مبلغ  برگزار شده بود.

 


وی گفت: بحث افزایش جمعیت کشور و جلوگیری از روند پیری آن همیشه جزو دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است که بارها در همین خصوص به مسئولین امر و مردم در سخنرانی هایشان تاکید و توصیه داشته اند و لزوم تمهیدات همه جانبه برای افزایش فرزندآوری خانوده های ایرانی را مطرح کرده و حمایت کرده اند.

 


به گفته وی، سازمان اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی نیز به عنوان یکی از دهها متولی اداره امور و مسائل فرهنگی مذهبی مساجد و اماکن مذهبی  و همچنین مجری سیاست های کلان کشوری و همچنین فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در لبیک به فرمان ایشان و کمک به اصلاح نوع نگاه مردم به بحث فرزندآوری در جامعه است که  عمدتا مشکلات اقتصادی را مانع فرزندآوری و یکی از علت های اقبال کم به افزایش فرزند می دانند درحالی دیدگاههای دینی و فرهنگی خانواده و سبک زندگی افراد نیز در این میان اهمیت بالایی دارد.

 


این مسئول ادامه داد:  امروزه با توقف رشد جعیت و آغاز روند پیری کشور ،  تبعات کاهش جمعیت در  جامعه امروز  می تواند مشکلات بسیار اقتصادی و  اجتماعی را در آینده نه چندان دور گریبانگیر کشور و مردم عزیز ایران کند و روند پیشرفت همه جانبه کشور را کند نماید.

 


کرمی خاطرنشان کرد: از اینرو اداره کل  اوقاف و تبلیغات استان اقدام به برگزاری این کارگاه با تدریس و آموزش حجت الاسلام وافی نموده است. 

 


بدیهی است امامان جماعت و طلاب به عنوان قشر فعال و اثر گذار اجتماع که دارای تربیون های متعدد و عرصه های تبلیغی و آموزشی زیادی در سطح های مختلف جامعه مثل منابر و مساجد و جلسات و مدارس و دانشگاه و مواجهه همه روزه با مردم هستند باید آموزش های مناسب با این امر را دیده باشند تا بتوانند در بحث آموزش و  اقناع افکار عمومی مثمر ثمر واقع شوند.

 


مدیرکل اوقاف استان زنجان در پایان افزود: مدرس این کارگاه ، خود یکی از پیشگامان فرزند آوری و افزایش جمعیت در کشور می باشد و با وجود طلبگی و شرایط معمول اقتصادی در سن جوانی  دارای 11 فرزند و 2 نوه می باشد.

پایان پیام/ 73